Leerlingen die niet goed meekunnen op de basisschool worden op allerlei manieren begeleid. Maar als een kind daar niet open voor staat, dan wordt het moeilijk om een positief resultaat te halen. Nynke Hartman en Monique Krings uit Kerkrade helpen met de training Beeld en Brein kinderen met leerproblemen.
In elke klas van de basisschool zitten er wel een paar: jongens en meisjes die bij een of meer vakken achterblijven. Dat heeft lang niet altijd te maken met een gebrek aan intelligentie. Leerlingen met dyslexie, adhd of kinderen die bijvoorbeeld vooral in beelden denken, kunnen bij het normale lesaanbod de 'klik' vaak niet maken. Hoe hard ze ook leren en proberen, de resultaten zullen niet beter worden. Het gevolg zijn frustratie en onzekerheid. Een gespannen kind op school en thuis, dat is niet leuk.
Een andere aanpak kan uitkomst bieden, is de overtuiging van Nynke Hartman en Monique Krings uit Kerkrade.
De twee, beiden moeders van drie kinderen, hebben als begeleider van scholieren met leerproblemen de nodige ervaring opgedaan. Ze willen hun horizon verbreden en slaan een nieuwe weg in, met de training Beeld en Brein leren ze kinderen vanaf negen jaar leren. We pakken gevoelens van faalangst en onzekerheid aan. Dat betekent werken aan de totale balans van het kind. Met oefeningen en praktische voorbeelden proberen we een goed evenwicht te bereiken tussen de fysieke, mentale en emotionele gesteldheid van een kind.
Bron Dagblad De Limburger