Energiebedrijven halen de gekste toeren uit om klanten binnen te halen. Na het vrijgeven van de energiemarkt is de concurrentiestrijd verhevigd. De consument wordt geregeld de dupe van de verkooptrucs. Zoals de familie Raaymakers uit Hoensbroek.
Het zal je maar gebeuren, nietsvermoedend wordt je gebeld door een energiebedrijf met de vraag of je wil overstappen en voor je het weet ben je ongewild ingeschreven als klant. Het overkwam de familie Raaymakers uit Hoensbroek. Na het derde telefoontje vroeg het gezin dan maar wat informatie op te sturen. Die informatie kwam niet. Maar wel een brief van hun energiebedrijf Essent met de mededeling dat ze nu klant werden bij E.ON.
Klagen kon alleen bij dat bedrijf, maar dat bleek telefonisch moeilijk bereikbaar, ze worden naar eigen zeggen aan het lijntje gehouden. Inschrijven kan in een vloek en een zucht, opzeggen blijkt een stuk lastiger.
Zowel bij de Consumentenbond als bij Tros-consumentenklachten komen geregeld klachten binnen over dit soort praktijken, onder meer van E.ON. Het energiebedrijf bevestigt dat daarover wordt geklaagd maar zegt dat deze manier van klanten werven geen beleid is.
Bron Dagblad De Limburger
Geen opmerkingen:
Een reactie posten